piątek, 6 kwietnia 2012

Projekt: Sphere Marching

Pierwszy test - kolorowanie po z oraz ilości kroków
Na kurs języka C++ piszę sobie projekcik - renderer oparty o ray marching, a dokładniej o technikę sphere tracing i distance fields. Technika to umożliwia m.in. proste renderowanie fraktali i CSG oraz niezwykle tanie do policzenia Ambient Occlusion.

Póki co dopiero zaczynam eksperymenty i muszę powiedzieć, że jest to bardzo rozwijające, tym bardziej, że wszystko piszę od zera sam (łącznie z operacjami wektorowymi) więc dużo się uczę.

Obecnie zaimplementowałem prymitywy: kulę, sześcian oraz torus, wraz z możliwością ich dodawania/usuwania/znajdowania części wspólnej. Mam też liczenie normalnych i teoretyczną obsługę AO oraz eksperymentuje z cieniowaniem Phonga.

Jak dogłębniej zapoznam się z tematem na pewno opiszę tą technikę od zera. Póki co - kilka ujęć WIP:
Oświetlenie Blinn-Phong + małe AO
CSG i normalne



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz